SKILLS FOR LEADS SKILLS FOR PROFESSIONALS COACHING SKILLS MEMBERSHIP FREE CONSULTATION LOGIN

Bachelorette Party Planner as a temporary part time job

Have you ever taken on the task of organizing a bachelorette party? They say it's fun, right? Well, I recently organized one for my best friend in Austria with a group of 12 people, and let me tell you, it was an adventure!

To be honest, the task was larger than expected - because in my imagination, it was supposed to be a easy-peasy. But suddenly it felt like I was managing a team of 12, each with their own preferences and ideas. So prioritizing took on an entirely new meaning. 

At the end it was a resounding success, and her joy was evident - perhaps even visible in the photo! The hard work and planning paid off, creating a celebration that she cherished.

So, how do you approach massive projects where you dont have any experience so far? How do you make yourself an overview?

My learnings from this project: 
- ask someone, who already managed something similar - Learning from their experiences can provide valuable guidance and help you navigate potential obstacles more effectively.
- envision the szenario - mentally explore the entire situation to anticipate potential issues, plan for different scenarios, and mentally prepare for the various aspects of the task.
- breaking tasks down into smaller, actionable steps - This approach makes the project less daunting and allows you to focus on specific actions.

As you might know we offer workshops for leaders - Now, we're gearing up to launch a new product for their teams. As we embark on the product launch, we carry lessons from earlier projects to make sure we prepare ourselves.

The adventure continues, and we're excited to see the joy our product brings to teams.
So let´s see how its going for our launch! Keep you updated :)

Let´s do this! 🚀


- Bachelorette Party Planner als temporärer Teilzeitjob -

Hattest du jemals die Aufgabe, einen Junggesellinnenabschied zu organisieren? They say its fun, right? Nun, vor Kurzem habe ich einen für meine beste Freundin in Österreich mit einer Gruppe von 12 Personen organisiert, und hey, es war ein Abenteuer!

Um ehrlich zu sein, war die Aufgabe größer als erwartet - in meiner Vorstellung war das Ganze ein Klacks. Aber plötzlich hat es sich angefühlt, als würde ich ein Team von 12 Personen führen, von denen jede ihre eigenen Vorlieben und Ideen hat. Das Thema Priorisierung hat also eine völlig neue Bedeutung bekommen.

Am Ende war es ein mega Erfolg, und ihre Freude war riesig - vielleicht sogar auf dem Foto sichtbar! Die harte Arbeit und Planung haben sich also gelohnt!

Wie gehst du an große Projekte heran, bei denen du bisher keine Erfahrung hast? Wie verschaffst du dir einen Überblick?

Meine Erkenntnisse aus diesem Projekt:
- Frag jemanden, der bereits etwas Ähnliches gemeistert hat - Von diesen Erfahrungen zu profitieren, kann dir enorm viel Zeit sparen und dich vor Challenges bewahren.
- Visualisiere das Szenario - Erkunde mental die gesamte Situation, um potenzielle Probleme vorherzusehen, für verschiedene Szenarien zu planen und dich mental auf die verschiedenen Aspekte der Aufgabe vorzubereiten.
- Zerlege Aufgaben in kleinere Schritte - Das senkt die Frustrationsgrenze und ermöglicht es dir, dich auf konkrete Handlungen zu konzentrieren.

Wie du vielleicht weißt, bieten wir Workshops für Führungskräfte an - Nun bereiten wir uns darauf vor, ein neues Produkt für Teams zu starten. Während wir uns auf den Produktlaunch begeben, tragen wir die Lehren aus früheren Projekten mit uns, um sicherzustellen, dass wir uns gut vorbereiten.

Das Abenteuer geht weiter, und wir freuen uns darauf, die Freude zu sehen, die unser Produkt den Teams bringt.
Also, schauen wir mal, wie es für unseren Launch läuft! Wir halten dich auf dem Laufenden :)

Let´s do this! 🚀 

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.